Koszyk0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Blog » Jak często serwisować piece i kotły na pellet?

Jak często serwisować piece i kotły na pellet?

Data dodania: 16-02-2022
Piece i kotły na pellet cieszą się w ostatnich latach coraz większą popularnością, którą zawdzięczają licznym zaletom. Można wśród nich wyróżnić wygodę użytkowania i gospodarowania energią, sprzyjanie oszczędzaniu środków finansowych, efektywność w dostarczaniu ciepła i – co najważniejsze – bycie przyjaznym dla środowiska naturalnego. 

Warto jednak zaznaczyć, że nie wystarczy takiej instalacji po prostu zamontować. Mimo swojej funkcjonalności i wytrzymałości, piece i kotły na pellet wymagają także regularnego serwisowania. Rodzi to zatem pytanie: jak często należy dokonywać kontrolnych przeglądów? Czy jest to czynność, którą możemy wykonywać samodzielnie, czy raczej z pomocą wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej? I jak właściwie powinien wyglądać taki serwis?
 

Kiedy należy serwisować piece i kotły na pellet?


Serwis pieców i kotłów na pellet polega przede wszystkim na sprawdzeniu czujników sterownika oraz kontroli stanu zachowania tych części, które są najbardziej podatne na zużycie, a także na oczyszczeniu wnętrza urządzenia, w tym komory spalania, wymiennika ciepła i innych jego elementów. Przeglądy powinny być wykonywane wyłącznie przez serwis producenta (np. serwis kotłów Kostrzewa świadczy aż 130 autoryzowanych serwisantów z całej Polski). Tylko wtedy zyskujemy gwarancję, że wszelkie wykonane prace zostały przeprowadzone zgodnie z wytycznymi oraz z wykorzystaniem części odpowiadających oryginalnej specyfikacji. Co ważne, przeglądy powinno przeprowadzać się co najmniej raz w roku, po zakończonym sezonie grzewczym (maj/czerwiec) lub jeszcze przed jego rozpoczęciem (wrzesień/październik). Fachowców należy również wzywać w każdej sytuacji, gdy dostrzeżemy niepokojące sygnały pracy urządzenia, takie jak np. dziwne odgłosy czy działanie niezgodnie z ustawionymi parametrami.
 

Dlaczego należy dbać o regularne serwisowanie pieców i kotłów?


Awaria pieca lub kotła na pellet to ogromny stres, zwłaszcza w sezonie grzewczym, dlatego aby oszczędzić sobie negatywnych emocji związanych z tego typu usterkami, należy zadbać o ich odpowiednio wczesne wykrywanie. Warto też podkreślić, że od regularnego przeprowadzania serwisu zależy nie tylko żywotność urządzenia czy bezpieczeństwo korzystających z niego domowników, ale ma to również wpływ na stan naszego portfela. Jeśli dojdzie do zaniedbań związanych z czyszczeniem i optymalizacją pracy pieca, ogrzewanie stanie się mniej efektywne i będzie wymagać zużycia większej ilości opału, a to znacząco obciąży naszą kieszeń. W skrajnych przypadkach możemy nawet doprowadzić do korozji urządzenia, zablokowania elementów układu podającego czy uszkodzenia palnika, co będzie skutkować poważnymi wydatkami wynikającymi z naprawy lub nawet wymiany całego kotła.


Przejdź do strony głównejWróć do kategorii Blog
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu